Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wierzchlesie informuje, że od 22 września 2022 r. można składać wnioski o przyznanie dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła.
Druki wniosku o przyznanie dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła dostępne są w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wierzchlasie, w pokoju nr 1 oraz na stronie internetowej www.wierzchlas.pl.
Wypełnione wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w:
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wierzchlesie
Ul. Szkolna 7
98-324 Wierzchlas
poniedziałek w godz.8.00-16.00;
wtorek- piątek w godz. 7.00-15.00;
Dodatek dla gospodarstw domowych będzie przysługiwał w przypadku gdy głównym źródłem ciepła jest:
- kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomas albo
- kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo
- kocioł olejowy
Uwaga
W przypadku ogrzewania gazowego, ustawa przewiduje dodatek tylko dla gospodarstw domowych ze źródłem ciepła zasilanym skroplonym gazem LPG, a nie gazem ziemnym.
Wyżej wymienione źródła ciepła muszą być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022r.
Uwaga!
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Przyznanie dodatku dla gospodarstw domowych nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Decyzja wydawana jest tylko w przypadku odmowy przyznania dodatku dla gospodarstw domowych, uchylenia oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku.
Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku dla gospodarstw domowych na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych, organ przyjmujący wniosek, informuje go o możliwości bezpośredniego odebrania od tego organu informacji o przyznaniu dodatku dla gospodarstw domowych.
DO pobrania:
- wniosek >>>Pobierz
- RODO >>>Pobierz