Gmina Wierzchlas rozpoczęła przyjmowanie wniosków na nieodpłatne odbieranie odpadów zawierających azbest.
W ramach projektu odbierany będzie eternit zdjęty z dachów oraz inne materiały zawierające azbest, zmagazynowane na paletach, na terenie nieruchomości, w miejscu umożliwiającym dojazd samochodu ciężarowego. Nie przewiduje się dofinansowania kosztów demontażu instalacji zawierających azbest!
Odbiór zebranych materiałów azbestowych nastąpi prawdopodobnie w miesiącu wrześniu i będzie dla właścicieli nieruchomości nieodpłatny.
Formularze wniosków są dostępne TUTAJ oraz w Urzędzie Gminy Wierzchlas (pokój nr 12).
Osoby zainteresowane odbiorem azbestu powinny złożyć stosowne wnioski w terminie do dnia 31 marca 2021 r. w Urzędzie Gminy Wierzchlas, pok. nr 12, listownie na adres: Urząd Gminy Wierzchlas, ul. Szkolna 7, 98-324 Wierzchlas (liczy się data wpływu), bądź drogą elektroniczną w formie skanu z czytelnym podpisem na adres: nabory@wierzchlas.pl (temat e-maila: wniosek – azbest 2021).
Projekt realizowany będzie przy współudziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Zastrzega się, że przy braku wsparcia WFOŚiGW w Łodzi zbiórka wyrobów azbestowych zostanie przesunięta na rok następny.
Szczegółowych informacji na temat programu można uzyskać w Urzędzie Gminy Wierzchlas, pok. nr 12, tel. 43/ 88 66 112. /UG Wierzchlas/